24-UURSSERVICE

24-UURSSERVICE

24h DAF International Truck Service (ITS)

DAF’s hulpdienst voor gestrande chauffeurs, is de meest professionele en een zeer gewaardeerde 24 uurs / 7 dagen per week hulpdienst binnen de branche. Het DAF-dealernetwerk wordt Europees ingezet voor de reparatie van voertuigen, en de eigen thuisdealer van de klant blijft hierbij betrokken. Dit garandeert de aanwezigheid van de meest actuele kennis, het gebruik van de juiste onderdelen en een snelle service.

Kenmerken van ITS:

  • Internationale ondersteuning beschikbaar in geheel Europa (31 landen);
  • uitgebreid talenpakket (15 talen);
  • de operators beschikken over technische kennis, productkennis en organisatorische kennis;
  • één telefoonnummer voor geheel Europa;
  • ondersteuning van unieke systemen (kennis van elke individuele truck) via de dichtstbijzijnde dealer (Rapido);
  • snelle reactie: 70% van de voertuigen zijn binnen 6 uur weer onderweg;
  • 24 uur per dag, 7 dagen per week landelijke ondersteuning voor klanten;
  • één centraal nummer: (+31 40 214 30 00)

Indien uw chauffeur strandt door pech, wordt hij bij het bellen van het centrale nummer direct doorverbonden met een van de vele operators. In bijna alle gevallen is hulp in de eigen taal mogelijk. Een computerdatabase stelt de DAF ITS operator in staat om snel te bepalen welke DAF-servicevestiging zich het dichtst bij het gestrande voertuig bevindt. Ook wordt contact opgenomen met de eigen thuisdealer (die het voertuig gewoonlijk onderhoudt), om hem te informeren over de werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd. De specifieke details van het voertuig in kwestie zijn snel bekend, en er wordt een betalingsgarantie voor de kosten van de uit te voeren reparatie of levering geregeld; hierdoor wordt de extra zorg van de chauffeur voor de financiële afhandeling in een onbekend land weggenomen.

Snelle reactie is een van de sterke punten van ITS, en het heeft onze prioriteit om het voertuig zo snel mogelijk en met zo min mogelijk ongemak weer op weg te krijgen. Er kan ondersteuning worden geboden wat betreft de truck, de opbouw, de aanhanger en de chauffeur zelf, indien nodig.

De voordelen voor u als klant zijn onder meer:

  • een zo kort mogelijke uitvaltijd bij pech;
  • snelle reactie, waar dan ook in Europa;
  • ondersteuning op elk moment;
  • communicatie in de eigen taal van uw chauffeur;
  • De thuisdealer van u als klant wordt geïnformeerd over de aard van de (nood)reparaties;
  • geen financiële zorgen: betalingsgarantie en facturering via ons als uw eigen thuisdealer
  • toegang tot een uitgebreid netwerk van servicevestigingen met expertise op het gebied van DAF-trucks.

De ondersteuning door ITS maakt deel uit van het koopcontract van het voertuig van de klant. De extra kosten die reparaties in het buitenland met zich meebrengen, vormen echter nog steeds een financieel risico dat bepaalde klanten liever zouden vermijden. In dat geval kan u een reparatie- en onderhoudscontract worden aangeboden waarin hulp bij pech is inbegrepen (zie Multi Support, optionele dekking: ondersteuning bij pech). Dit dekt extra kosten, zoals sleepkosten (niet gedekt door ITS), en de hogere kosten voor arbeidsloon en onderdelen, die in een aantal andere landen moeten worden gemaakt.

Alle ITS-steunpunten – zelfs de kleinere – hebben een door DAF voorgeschreven minimumvoorraad van specifieke ITS-onderdelen die essentieel zijn voor hulp bij pech. En doordat DAF de exacte specificatie van elk voertuig kent, is het risico dat er een verkeerd onderdeel wordt gekozen, zo goed als uitgesloten. Vanuit de steunpunten worden speciale mobiele-servicewagens uitgezonden naar gestrande voertuigen.

In de ITS-controlekamer worden de uitvoering van de eigen werkzaamheden en die van het dealernetwerk (reactietijd, tijd tot de voertuigen weer onderweg zijn, enz.) bewaakt, om te garanderen dat er aan basisnormen wordt voldaan – en om waar nodig verbeteringen te kunnen invoeren. Het doel is om de uitvaltijd voor klanten tot een minimum te beperken – en de beste service van zijn soort te bieden.

24h FIAT Strandingsservice

Voor uw FIAT Professional is de strandingservice landelijk geregeld va de ANWB. Om hulp in te schakelen buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen via dectelefoonnummers:
Ciao Fiat: 00800 – 34280000
Fiat Campers: 00800 – 34281111

24h Iveco Customer Service

Wanneer u buiten onze openingstijden problemen heeft met uw IVECO bedrijfswagen dan kunt u hulp inschakelen via IVECO Customer Centre. Het centrale telefoonnummer van de alarmcentrale is 0800 – 0226072. Vanuit dit Call Centre wordt onze dienstdoende monteur ingeschakeld om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen. (let op: voor interventie via dit Customer Centre worden door IVECO kosten in rekening gebracht)

DutchEnglishGerman